23948sdkhjf

Garant vokser på trods af krisen

Garant har mistet en konkurrent i form af konkursramte Biva/Tæppeland, men selv om det er et svært marked, så har virksomheden formået at vokse over de seneste år. Kæden satser nu på nye varer og nye koncepter.
Krisen har været hård ved detailhandelen, og i gulvbranchen har det bl.a. ført til, at Biva/Tæppeland er gået konkurs. Men trods krisen er Garant-kæden inde i en vækstperiode. Kæden er vokset fra 50 til 60 butikker i de seneste år, og i 2015 forventer kæden at have 80 butikker og dermed være helt landsdækkende.

- Siden 2010 har vi strømlinet og effektiviseret vores butikker, og nu er vi i fuld gang med nye offensive tiltag. De skal gøre forretningerne mere interessante og styrke vores markedsføring markant, fortæller Frank Neumann, marketingchef hos Garant.

Garant satser nu på udvidet sortiment og øget markedsføring, for det er i krisetider man skal ekspandere.

Nye varer og nye koncepter
Den traditionelle Garantbutik er på 1.000 m2 og ligger uden for byen. Den indeholder et stort sortiment af tæpper og trægulve samt et udvalg i gardiner og klinker. Det har gjort Garant til Danmarks største specialbutik for tæpper, gulve og gardiner.

- Nu skal vi videre. Derfor kommer vi i den nærmeste fremtid til at indføre et sortiment af boligtekstiler som sengetøj, håndklæder, puder og duge i vores forretning, fortæller Frank Neumann.

Han afslører, at Garant samtidig kigger på muligheden for at etablere mindre forretninger, som skal være et supplement til de traditionelle Garant-butikker.

- De mindre butikker kan bringe Garant-butikken tættere på kunderne, og vi overvejer i øjeblikket, hvordan vi kan udnytte det i vores område. Denne type butik får mindre varelager, og butikkerne vil passe godt ind i butikscentrene og i miljøet i bymidten, fortæller marketingchef Frank Neumann.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.127